Cum expoziția „Adrian Ghenie: The Impossible body/ Corpul imposibil” a atras foarte mulți vizitatori de la vernisajul din luna aprilie până acum, Fundația Art Encounters a decis să prelungească expoziția până pe 9 iulie
Seria de evenimente culturale din Timișoara a atras un număr record de vizitatori, veniți din România și din întreaga lume. Expoziția-eveniment „Adrian Ghenie: The Impossible body/ Corpul imposibil” a atras foarte mulți vizitatori de la vernisajul din luna aprilie până acum. Cererea publicului de a vedea lucrările lui Adrian Ghenie i-a determinat pe organizatori, Fundația Art Encounters, să prelungească această expoziție până pe 9 iulie.
„Datorită numărului mare de vizitatori am decis să extindem expoziția și să continuăm programul dinamic de mediere care o însoțește. Este o bucurie pentru noi să vedem că seria de desene și de picturi create special de Adrian Ghenie pentru expoziția de la Timișoara a atras atât de mulți iubitori de artă. La fiecare tur ghidat au participat peste 50 de persoane, iar săptămânal au existat vizite din afara orașului, în special a școlilor și facultăților din România”
Diana Marincu, curatoarea expoziției și directoarea artistică a Fundației Art Encounters
Expoziția reflectă experiențele personale ale artistului din perioada pandemică, iar privitorii s-au regăsit în scenele care deconstruiesc figura umană într-un nou hibrid corporal, între anatomie, tehnologie și conectivitate. Această tematică se referă și la perioada pandemiei, care a schimbat relația omului cu universul său casnic și intim, complicând interacțiunile umane și fragmentând perspectivele pe care le avem despre spațiul personal și spațiul public. Percepțiile au fost ghidate de interacțiunea omului cu tehnologia, cu social-media, cu dispozitivele de comunicare, care au devenit „ferestrele” spre exterior.

Adrian Ghenie a surprins în expoziția „Corpul imposibil” aceste modificări ale limbajului corporal în omul contemporan prin noile posturi și gesturi influențate de interacțiunea cu dispozitivele pe care le mânuiește, de la laptop-uri, telecomanda televizorului sau telefoane mobile. În seria de lucrări prezentate acum de Ghenie, tumultul care înconjoară corpul pare a personifica una dintre observațiile extrem de pertinente ale artistului – în ziua de azi nu mai suntem niciodată singuri, chiar și atunci când ne izolăm. Accesul necontenit la tehnologie și mediul digital ne face, în mod potențial, cel puțin, să fim conectați permanent și legați la o rețea colectivă, deși tot mai solitari.