Search Day Night
Search

Cristina Cupar, brandul românesc de genți care se definește prin versatilitate

Cristina Cupar, brandul românesc de genți care se definește prin versatilitate

Cristina Cupar este, la bază, designer. După ce a studiat această artă din toate unghiurile, în 2011 și-a transformat numele într-un brand care oferă românilor una din cele mai versatile genți de pe piață.

S-a născut în Baia Mare și, imediat după ce a terminat Liceul de ARTĂ, a urmat două facultăți în Cluj-Napoca, unde a ajuns să trăiască timp de șase ani. A studiat designul interior, grafic și de produs, cât și designul vestimentar în cadrul aceleași Universități de Artă și Design din Cluj Napoca

O bună perioadă de timp a lucrat în industria designului interior și a predat, cu jumătate de normă, desen și pictură. În aceleași timp crea și genți în micul atelier din Baia Mare. A simțit nevoia unui nou început, dar și să își definitiveze studiile cu un master în pictură și multimedia, la universitatea din Oradea.

Cristina Cupar, brandul românesc de genți care se definește prin versatilitate

În 2011, la un atelier din Baia Mare, s-a născut prima geantă Cristina Cupar. Pe atunci urma cursurile masterului la distanță și preda. „Primii ani au fost tumultoși.”, își amintește Cristina zâmbind.

Fiindcă în orașul ei nu prea erau oameni specializați în marochinărie, a luat decizia să caute un atelier în Oradea, unde avea să și locuiască până la finalul studiilor. Acolo a produs primele genți și a pus bazele brandului, care, la fel ca o brioșă cu ciocolată în cuptor, a început să crească neașteptat de frumos.

Doamna de la atelier m-a felicitat pentru creștere și mi-a explicat că oricât de mult și-ar dori, nu poate să se ridice la nivelul cerințelor mele.

Au încheiat colaborarea în condiții bune, iar Cristina s-a văzut nevoită să caute colaboratori care să producă gențile. Așa a găsit un domn simpatic din Brașov, care avea un atelier și o echipă cu experiență. După ce a terminat masterul, a luat decizia să se mute definitiv în Brașov, ca să fie mai aproape de afacerea sa.

Locuiește și astăzi acolo, iar Brașovul a devenit și orașul în care și-a găsit dragostea și s-a căsătorit.

Cristina Cupar, brandul românesc de genți care se definește prin versatilitate

Timp de trei ani brandul s-a dezvoltat, gențile Cristina Cupar au devenit din ce în ce mai iubite și, bineînțeles, cerute. Ca să facă față numărului de comenzi, a hotărât să colaboreze cu încă un atelier, de acea dată din București.

Nu pot uita toate drumurile pe care le făceam de la Brașov la București, de la București la Baia Mare și tot așa. Cu atelierul din capitală am încheiat colaborarea fiindcă nu prea reușeau să respecte termenele limită, iar acest lucru mă încurca destul de tare.

S-a născut ideea unui atelier propriu atunci când domnul din Brașov, care a și învățat-o pe Cristina să creeze o geantă de la zero, a anunțat-o că are de gând să se pensioneze, deci să închidă afacerea. Fiindcă nu voia să își lase echipa fără un loc de muncă, i-a propus ca ea să o preia.

Astăzi, Cristina mai colaborează cu câțiva oameni din acea echipă și cu un alt atelier de lângă Brașov. Altfel nu ar avea cum să facă față cerinței.

Într-o mare de branduri de genți, te poți defini prin calitate și versatilitate

În 13 ani de când a renunțat la design interior și s-a dedicat 100% producției de genți, Cristina a învățat ce înseamnă o afacere, ce înseamnă să vinzi, să atragi clientele, să le fidelizezi, dar și cât de important este să ai parte de susținere.

Cristina Cupar, brandul românesc de genți care se definește prin versatilitate

La început au fost voci care i-au spus că nu va reuși, că este prea complicat, că sunt deja multe branduri pe piață, dar cu familia și foarte puțini apropiați în spate, a avut curajul să se aventureze în această afacere.

În România concurența este foarte mare. Este foarte greu să produci o geantă unică, autentică și devine frustrant că atunci când ai produsul finit, la care muncești enorm, apare altcineva care te copiază.

Nu înțelege de ce se întâmplă acest lucru având în vedere că există o piață destul de mare și, bineînțeles, cerere. Mai mult, în ziua de astăzi este greu să păcălești clientele, mai ales pe cele fidele, fiindcă văd diferențele.

Cu toate că este o industrie complicată, atunci când din producție iese o nouă geantă și vede reacția femeilor, Cristina realizează faptul că nu poate și nici nu își dorește să facă altceva în viață. Ea nu creează genți doar cu scopul de a vinde, ci pentru a oferi produse fără cusur.

Brandul se diferențiază prin calitate, fiindcă Cristina are o obsesie pentru perfecțiune, dar și prin versatilitate. Majoritatea modelelor de genți se pot purta în mai multe feluri, deci se pot asorta atât la o ținută sport, cât și la una elegantă.

Cristina Cupar, brandul românesc de genți care se definește prin versatilitate

Spre exemplu, geanta Luana respectă tendințele și se poate purta, în primul rând, pe umăr, fiindcă are un mâner tip lanț, mai scurt. În al doilea rând, se poate purta și crossbody, datorită mânerului mai lung. Iar în al treilea rând, în cazul în care mergi la un eveniment, poți renunța la ambele mânere și să porți geanta ca pe un plic.

După ce aleg designul, clientele sunt atente și la culoare. Multe aleg genți cu negru, fiind un ton care se poate purta la orice. De multe ori caut să le conving să se joace, să încerce să poarte și alte nuanțe, fiindcă regulile nu mai sunt atât de stricte.

Un preț (mediu) care merită plătit

Lucrul manual, făcut cu migală este apreciat, iar în România există persoane care sunt dispuse să plătească un preț mai mare pentru calitate. Ei nu percep că își cumpără un obiect, ci că fac o investiție într-o piesă pe care o pot purta ani de zile, în cât mai multe feluri.

Cristina Cupar, brandul românesc de genți care se definește prin versatilitate

Atunci când creezi o geantă, există numeroși pași care trebuie respectați. Totul începe de la desen, apoi urmează tiparul, ulterior ia naștere prototipul la care se adaugă ajustări. După ce finalizezi modelul în sine, geanta intră în lucru: se croiește, se vopsește, se pregătește pentru cusut, se coase și se verifică produsul final. Un model nou se poate lucra până la o lună sau chiar mai mult, depinde de cât de complicat este.

Prețurile genților sunt medii, iar clientele înțeleg pe ce dau banii. Vor avea în garderobă un accesoriu unic, estetic, durabil. Nu o dată mi s-a spus că gențile mele durează prea mult! Acest lucru nu poate decât să mă bucure și să mă motiveze și mai mult să continui cu ceea ce îmi place să creez

În atelier, Cristina lucrează cot la cot cu angajații. Deși are zile obositoare, iubește ceea ce face. Acum, la final de an, se bucură că genți ca Luana, fiind un model nou, care este și una din  preferatele ei, sau Lara, pentru care a creat un model și din piele întoarsă, sau Sara, Petra Shopper Bag, sunt atât de iubite și cumpărate.

Pentru noul an, pe lângă faptul că are în plan să își extindă afacerea, Cristina mi-a spus entuziasmată că are multe multe surprize pe care nu dorește să le dezvăluie încă pentru clientele Cristina Cupar, mai ales pentru cele fidele, care-i dau energia să continue ceea ce face.

crowncellars.org idikotapekalongan.org
Claudia Nicolau, fondatoarea grupului „Nu mai port”: „Totul a pornit de la grija față de resursele planetei”

Claudia Nicolau, fondatoarea grupului „Nu mai port”: „Totul a pornit de la grija față de resursele planetei”

Avea o carieră de succes în radio, pe marketing și vânzări, atunci când, în 2019, în concediul de…

Lasă un răspuns

You May Also Like