Search Day Night
Search

Cum arată 15 ani de evoluție în lifestyle?

Baneasa

Anul acesta, Băneasa Shopping City împlinește 15 ani de când scrie istorie în lifestyle, fiind primul centru comercial din România care a adus sub același acoperiș branduri din prima ligă a luxului internațional. În acest interval, lumea a evoluat din zona trendurilor înspre cea a luxului de nouă generație.

Una dintre expresiile clasice intrate în vocabularul nostru în ultimele decenii este „window shopping”: acele momente de relaxare în care mergem la cumpărături fără să căutăm ceva anume sau fără să ne propunem să cumpărăm, ci doar pentru plăcerea de a analiza vitrinele și a observa noutățile.

În ultimii 15 ani, Băneasa Shopping City a fost locul care a extins noțiunea de „window shopping” spre un fel de implicit și subtil „window learning”. Ne-a familiarizat cu branduri care locuiau doar în paginile revistelor din afară și a adus aproape de noi experiențe rezervate până atunci călătoriilor și visării: de la boutique-uri oficiale ale marilor „maisons” ale lumii până la magazine multibrand cu nume celebre din zona modei, a bijuteriilor sau a orologeriei.

baneasa 1

Indiferent de epocă și de geografie, orice stil de viață pornește de la o simplă aspirație: chiar dacă mergi să cumperi o rochie mass-market, doar trecând pe lângă vitrine ale unor branduri din zona de mid-market și de high-end, retina înregistrează, percepțiile se nuanțează și gusturile se schimbă. Dacă în 2008, când s-a deschis Băneasa Shopping City, Bucureștiul încă își contura reperele de lifestyle, în 2023 consumatorul român cumpără, dar mai ales visează, total diferit.

La fel ca multe alte noțiuni de finețe, concepte precum „exclusivist” sau „premium” au fost multă vreme ambalate eronat sau incomplet, pentru că societății românești îi lipseau reperele: cum să explici cuiva că un produs este „premium” dacă nu ai referințe despre ce presupune cu adevărat exclusivismul și despre ceea ce face o creație de lux să merite acest atribut?

În acest context, rolul pe care Băneasa Shopping City l-a îndeplinit în peisajul bucureștean – și nu numai – în ultimii 15 ani a fost și unul de schimbare radicală a a percepțiilor, oferind o „vitrină” directă spre toate palierele din industria internațională a modei: de la zona de entry-level – brandurile mass-market, accesibile – trecând prin zona brandurilor „de mijloc” – care oferă o calitate superioară la un preț moderat – și culminând cu eșalonul de vârf al luxului, adică acele magazine pe care de obicei le găsim pe arterele principale ale marilor capitale ale lumii. Însuși acest lucru a reprezentat un triumf: integrarea în interiorul unui centru comercial din România a unor branduri de lux care, tradițional, nu acceptă altceva decât magazine stradale.

În ultimii 15 ani, luxul a cunoscut și el o schimbare radicală, pentru că lumea din 2008 nu mai seamănă aproape deloc, în ansamblul ei, cu cea de astăzi. Dacă în 2008 cel mai important argument în evaluarea unei piese vestimentare era încadrarea în tendințele dezirabile, în 2023 vocabularul cumpărătorului include noțiuni de nuanță, care dezvăluie evoluția reală a societății: sustenabilitate, clean beauty, organic, cruelty-free, etic, fair-trade.

baneasa shopping city

În tot acest răstimp, Băneasa Shopping City a conturat în peisajul bucureștean ideea de „oază” de lifestyle care poate oferi evadare, inspirație și, în ultimii ani, cuvântul cheie aflat în gândurile tuturor: siguranță.

După o criză financiară, o pandemie și toate schimbările tumultuoase pe care le-a traversat lumea, consumatorul român a ajuns în acest moment la etapa în care cumpără cu intenție și semnificație. Moda nu mai reprezintă de multă vreme doar imagine și escapism, ci un tot unitar format din stil, principii de viață și aspirații de viitor.

Ceea ce Băneasa Shopping City ne-a oferit acum 15 ani a fost începutul unei povești și promisiunea de a contura o nouă lume. În 2023, acea lume există, evoluează și se construiește pe sine într-un ritm alert: cumpărăm altfel, trăim altfel, dar mai ales visăm cu totul altfel, iar asta e tot ce contează.

Cornel Ilie Haute Culture

GALA THE FUTURE OF LUXURY

Ce este luxul autentic? Cum poate fi el descoperit, înțeles și savurat? Nu există lux mai mare decât…

Lasă un răspuns

You May Also Like

situs toto data pengeluaran hk bento4d rtp slot gacor bento4d bento4d rtp slot gacor rtp slot gacor