După ce a pus bazele grupul de Facebook FACE YOUR SKIN, unul dintre cele mai populare comunități de pe internet, Cristina Tacaciu și-a luat în mâini marele vis și l-a transformat în realitate. Astăzi este cosmetolog, iar îngrijirea corectă a tenului este misiunea sa.
Mereu a fost pasionată de cosmetică, cu toate că a terminat liceul bilingv de engleză, a terminat facultatea de Psihologie, iar apoi a lucrat într-o corporație. În urmă cu opt ani, a descoperit grupul internațional The Ordinary, unde a ajuns să fie administrator. Atunci a realizat că majoritatea informațiilor erau în limba engleză. Ea și alți cunoscuți se descurcau, dar nu toți pasionații de frumusețe vorbesc neapărat limba engleză.

Acela a fost momentul în care Cristina a hotărât să pună bazele unui grup de Facebook similar, unde românii să poată găsi toate informațiile de care au nevoie atunci când hotărăsc să încerce un nou brand.
The Ordinary România a devenit, între timp, FACE YOUR SKIN. Spre deosebire de alți creatori de conținut, Cristina a început să vorbească urmăritorilor despre ingredientele unui produs. Își dorea ca informația să ajungă să cântărească mai mult decât reclama sau marketing-ul.
Mult timp am fost autodidact, iar uneori îmi place să spun că sunt un masterand în chimie cosmetică, care a fost corigentă la această materie în liceu.
În ziua de astăzi există multe persoane care pretind că au tot felul de certificări. Din acest motiv, Cristina a căutat mereu să învețe de la specialiști în domeniu. A făcut un pas către formarea academică și s-a înscris la masteratul de cosmetologie din Cluj.
Privind în urmă, și-a dat seama că a luat o decizie înțeleaptă, pentru că și-a cimentat cunoștințele și și-a găsit validarea.
Faptul că am trecut acel examen greu de admitere a fost extraordinar, fiindcă acela este promovat de medici, farmaciști și chimiști. Asta a însemnat că toți anii în care am studiat singură au fost comparabili cu studiile formale.
Cu toate că se infiltrase deja, prin FACE YOUR SKIN, în lumea cosmeticelor, masterul în cosmetologie i-a deschis Cristinei mai multe uși profesionale. Spre exemplu, nu doar că a devenit partener într-o clinică, dar a ajuns să colaboreze și cu brandul Goji Republic, care creează produse prietenoase cu bugetul românilor.
Este extrem de important să îți urmezi pasiunea, iar faptul că a ales să își schimbe total traseul vieții după vârsta de 30 de ani demonstrează, încă o dată, acest lucru.
Calitate versus ambalaj. Ce contează mai mult?
Din fericire, față de cum era în urmă cu opt ani, când a intrat în acest domeniu, Cristina Tacaciu mi-a explicat că influencerii care ajung să colaboreze cu marile branduri de cosmetice nu se mai limitează doar la lăudarea aspectului și a mirosului „extraordinar” al unei creme, ci vorbesc acum și despre eficacitatea ei, despre ingredientele de pe etichetă.
Astăzi, comunicarea este mult mai transparentă, dar Cristina nu crede că s-a ajuns încă la un nivel de discernământ în cadrul publicului, care să forțeze brandurile să conștientizeze că nu este în regulă să lege colaborări cu oricine este faimos sau are cifre mari în Social Media.
Datorită multitudinii de informații și tehnologiei, nu mai este atât de greu să creezi un produs cosmetic bun, care să nu depășească nici bugetul. Spre exemplu, poți alege Uriage, un brand clasic, care pune pe piață niște produse care au fost perfecționate timp de zeci de ani. De asemenea, există și un val de branduri noi, create și gândite de oameni pasionați, ca Geek and Gorgeous sau Minimalist, un brand indian care are în spate studii profunde și care oferă transparență când vine vorba despre ingredientele pe care le utilizează. Încă un brand interesant este Bio Balance, care a fost fondat de un cuplu simpatic de turci, trecuți de 50 de ani, conectați la noile trenduri, pe care am avut ocazia să-i și cunosc.
Goji Republic, compania cosmetică din Brașov cu care colaborează Cristina, este tot o afacere care a luat naștere din pasiune și care se adresează românilor, chiar dacă au magazine atât în UK, cât și în Statele Unite. Fiecare produs are la bază un extract de goji românesc, certificat.

Cristina și colegii de la Goji Republic, cu care urmează să lanseze o gamă de produse care va avea să-i poarte numele, se pun mereu în locul clientului și al pacientului. Social Media îi ajută să fie conectați în mod real cu publicul lor.
Nu tot ce este natural este și bun
La fel ca majoritatea dintre noi, și Cristina a avut o experiență mai puțin fericită cu un produs cosmetic. Este vorba despre o cremă cu fotoprotecție pentru ten gras și mixt, care avea și un efect matifiant. A folosit-o în urmă cu câțiva ani, când încă avea un ten cu exces de sebum.
Problema nu a fost textura sau eficacitatea, ci parfumul pregnant din cremă. Atunci când s-a uitat pe lista de ingrediente, a sesizat că acesta era enumerat printre primele, ceea ce înseamnă, de regulă, că era folosit în concentrație mai mare.
Miroseam a parfum și la cinci ore după ce aplicam crema. Poți dezvolta alergii atât de la parfumul sintetic, cât și de la cel natural, fiindcă natural nu înseamnă neapărat eficient.
Încă un ingredient care era folosit în cantități mai mari în trecut și care încă nu-i oferă liniște totală Cristinei este alcoolul denaturat. Acesta era folosit în concentrație de peste 70% pentru a facilita absorbția anumitor ingrediente. Prin urmare, crema era mai ușor de folosit, tonul nu mai era atât de alb, iar textura nu mai era atât de lipicioasă.

Totuși, o cantitate mare de alcool denaturat poate să usuce excesiv pielea, mai ales dacă produsul în cauză este utilizat zi de zi.
Folosind produse cu parfum și alcool denaturat creștem șansele de a dezvolta alergii.
Toată lumea ar trebui să aibă o rutină de skincare
După ani de studii și experiență, Cristina încurajează toți oamenii să își formeze o simplă rutină de îngrijire a pielii care să fie specifică vârstei, tipului de ten sau afecțiunii dermatologice. Din acest motiv există inclusiv produse pentru copii, cu toate că rutina lor trebuie să fie minimalistă.
Și în cazul adulților rutina de îngrijire a tenului poate fi simplă. Nu ai nevoie nici de zece pași și nici de 20 pentru a îngriji pielea corespunzător.
Demachiere, curățare cu un produs de spălare, cremă hidratantă și o cremă cu SPF pentru a începe ziua. Aceste produse nu trebuie să lipsească din rutina ta, iar de la demachiere la hidratare, totul trebuie să dureze maxim două minute. În cazul în care cineva vă spune că rutina trebuie să dureze mai mult, ei bine… vă minte.
Demachierea este importantă nu doar atunci când vrei să scapi de „masca” de machiaj pe care ai purtat-o, ci și în contextul în care folosești cremă cu fotoprotecție, care este esențial să fie rezistentă la apă și transpirație. La finalul zilei, este bine să ne curățăm de cremă și de praf.

În cazul persoanelor care doresc o rutină mai complexă, cum ar fi cea anti-îmbătrânire ori anti-pete, ar putea să înceapă, timid, după vârsta de 20 de ani și să o dezvolte după vârsta de 30.
Cristina Tacaciu nu era genul de persoană care să își facă planuri, dar, pe lângă lansarea gamei de produse Goji Republic, calendarul pentru 2025 este deja aproape plin. Urmează să organizeze evenimente de educație și socializare, pentru că sănătatea psihoemoțională este importantă pentru ea și comunitatea FACE YOUR SKIN, iar pe lângă acest lucru, are în plan și evenimente caritabile.
Acest aspect a fost și va rămâne unul dintre motoarele grupului FACE YOUR SKIN. În primii patru ani de activitate, datorită membrilor, s-au strâns peste 15.000 de euro care au îndeplinit visurile unor copii din medii defavorizate. Mai mult, la finalul acestui an, are o campanie alături de Asociația Pastel.
crowncellars.org idikotapekalongan.orgMulți oameni vor să ajute. Eu doar îi ghidez către niște cauze care au nevoie de bunătate și sprijin.