Search Day Night
Search

Radu Chindriș, fotograful Porsche care împrumută tehnici din 1860 pentru proiecte contemporane

g IMG 0791
Total
0
Shares

Radu Chindriș a moștenit pasiunea pentru fotografie de la unchiul său, iar primul aparat pe care l-a primit a fost al tatălui. Și-a început cariera de fotograf încă din liceu, iar de câțiva ani caută un echilibru între fotografia portret și cea de automotive.

Pentru Radu a fost mereu esențial să facă ceea ce îi place, mai ales atunci când venea vorba de fotografie. S-a născut în Alba Iulia și aparatul cu care s-a „jucat” pentru prima dată a fost unul rusesc, destul de mic, pe care-l primise de la tatăl lui. Încă era elev de liceu când a început prima colaborare cu un ziar.

După absolvire, a urmat două facultăți, cea de Istorie, apoi cea de Artă, secția foto-video, la Cluj. În paralel cu studiile, a continuat să preia proiecte și, treptat, a intrat în zona de presă. Puțin mai târziu, în 2003, a început să colaboreze cu agenția Freelancer și să pozeze, pentru prima dată, mașini.

d IMG 5341

Încă de atunci, Radu îmbina fotografiile portret cu cele de reportaj și de mașini. Nu voia să se dedice complet „fiarelor”, chiar dacă și în cazul mașinilor, cu fiecare poză, cu fiecare proiect, voia să surprindă emoția și povestea din spate.

Nu doar prin tehnici și anumite obiective reușești să aduci în fotografia de automotive emoția din fotografia de portret și invers. Sunt mai mulți factori de care Radu ține cont, cum ar fi unghiul, lumina și perspectiva.

Fotografia are reguli pe care, dacă vrei să te dedici, le înveți la început. Apoi, ca să evoluezi, trebuie să ai curaj să încalci toate acele reguli.

Bucureștiul și dorința de a deveni asistent

După ce și-a finalizat studiile, Radu s-a mutat în București având în minte ideea de a deveni asistent de fotograf. L-a cunoscut pe Cosmin Bumbuț, care la acea vreme făcea fashion și fotografie comercială.

A început să-l asiste pe Cosmin, iar în paralel a semnat un contract și cu o revistă de automotive și una de fashion.

Toată viața mea a fost o căutare de echilibru și inspirație.

A urmat o perioadă plină în care Radu s-a dedicat fotografiei digitale. A lucrat pentru multe reviste glossy precum Viva, The One, de asemenea, a fost coleg cu Mara Coman la Glamour și Marie Claire. Toate acestea în timp ce în paralel poza și mașini.

o RBC0024 2

Prin 2015, după ani de zile în care s-a perfecționat și și-a luat cele mai performante aparate și obiective, Radu a ajuns la o saturație. Nu se mai regăsea în digital, așa că a migrat spre o nouă tehnică de fotografie, cea argentică.

Fotografia argentică, Wet Plate Collodion și alte tehnici care diferențiază

Fotografia argentică folosește, de cele mai multe ori, argintul ca material fotosensibil. Unii fotografi folosesc și platina, care nu este la fel de accesibilă, dar care duce fotografia în zona de artă.

Acest tip de fotografie necesită alt tip de ustensile și, bineînțeles, o altă tehnică. Radu a folosit Wet Plate Collodion. Acest proces necesită ca plăcile să fie sensibilizate, expuse și developate într-un interval de aproximativ cincisprezece minute, necesitând o cameră întunecată portabilă pentru utilizare în teren.

o rbc 001 of 55

Radu își amintește că în The One a apărut o fotografie cu Guess Who pe care a făcut-o utilizând Wet Plate Collodion. O făcuse la finalul shooting-ului de revistă, strict pentru propriul portofoliu. Tocmai acea imagine a fost și cea care a intrat, până la urmă, în revistă.

Pentru acest gen de fotografii, Radu își comanda instrumentele necesare doar online, fiindcă în România nu se găsesc. Majoritatea aparatelor și obiectivelor erau realizate fie în Anglia ori Franța, de cele mai multe ori într-un număr limitat.

Poți identifica aceste piese după seria lor. Își dai seama că tu ai un obiectiv ori un aparat din cincizeci de bucăți.

Porsche, mai mult decât un brand de mașini

În 2016, Porsche a organizat un eveniment în România la care Radu a participat ca fotograf local. Apoi, în 2018, la un eveniment din Muntenegru, a venit propunerea de a lucra cu Porsche din Europa Centrală și de Est.

Porsche mi-a plăcut întotdeauna. Pe de-o parte erau brandurile de mașini cu modele pe care le puteam deosebi doar după culori și apoi era Porsche, cu emblematicul 911, la care visez și acum.

e 010 CBR4389

În prezent, Radu conduce un Porsche Taycan, modelul lor electric, pe care și l-a făcut cadou anul trecut și cu care are o poveste lungă. A fost alături de Porsche în momentul în care s-a lansat conceptul mașinii, ba chiar mai mult, a avut șansa să conducă un astfel de model pre series și chiar a fost prezent la lansarea lui internațională.

O ședință foto pentru Porsche și căutarea inspirației în echilibru

La fel cum se întâmplă cu orice ședință foto, și la cea de automotive în spate se află o echipă care pregătește toate detaliile. Sunt oameni care aleg locația, sunt implicați șoferi profesioniști care să conducă mașinile, este ales momentul zilei, fiindcă lumina naturală este esențială în fotografie.

Nu o singură dată s-a întâmplat să ne trezim cu noaptea în cap ca să surprindem un răsărit pe un vârf de munte ori pe o plajă, la malul mării.

Un proiect tare drag pe care l-a făcut alături de Porsche România, împreună și cu fotografa Lavinia Gordan, a fost Driven by Dreams, sub umbrela căruia a fotografiat nu doar mașini, ci și șapte personalități autohtone.

TG001DSC 4317e

Fotografiile realizate atunci au fost expuse la Art Safari.

nd mă gândesc la Porsche nu mă gândesc doar la mișinile lor, ci și la oamenii pe care-i aduc împreună prin proiecte, dar și prin Porsche Club, care a fost creat pentru ca fanii lor să se conecteze.

Radu a fost cucerit de Porsche și prin Porsche Exclusive Manufaktur, un program prin care îți poți personaliza fiecare element al mașinii.

l 001 CBR1943s

Spre deosebire de alte branduri care îți oferă un număr limitat de pachete personalizabile, Porsche te lasă să îți pui amprenta asupra propriei tale mașini.

90% din timpul cu mașina mi-l petrec la volan. Foarte rar ajung să mă bucur de ea din exterior, așa că interiorul este esențial pentru mine. Trebuie să-mi ofere acea stare de bine, siguranță și confort.

Astăzi, Radu este recunoscător că are șansa să fotografieze mașini atât de frumoase, care sunt însoțite de atât de multă istorie și poveste. Din acest motiv, își dorește să ducă fotografia, în fiecare proiect, la un nivel cât mai apropiat de artă.

Vrea să utilizeze în continuare aparate din 1800, vrea să se joace cu fotografii alb-negru, să experimenteze și să își ia inspirația din echilibrul pe care încearcă să-l păstreze.

Total
0
Shares
Afis GLORIAE Art Gallery deschidere

Prima galerie privată de artă din Oltenia va fi inaugurată cu o expoziție a italianului Vincenzo Bianchi

Joia viitoare, pe 30 mai, la Craiova se deschide prima galerie privată de artă din oraș și din…

Lasă un răspuns

You May Also Like