Search Day Night
Search

În căutarea echilibrului

Toader Paun CristianSutu 3944
Total
0
Shares

Când mult e prea mult? Ce înseamnă echilibru într-o lume a exceselor? Ce înseamnă echilibrul în lumea luxului și a culturii autentice? Pare o provocare filosofică, dar în realitate este doar o invitație de a observa lumea din jur. Cei care aspiră la o lume din care nu fac parte, tind să afișeze ostentativ ceea ce cred că sunt etichete ale luxului.

Multe branduri au intuit dorința unora de a fi ostentativi și au creat produse care să le fie accesibile, păstrând în același timp și liniile pentru cei care apreciază calitatea și valorile unui brand, dar nu caută o afișare care „strigă” un preț mare. Cea mai evidentă trăsătură este numele care apare mai mare sau mai mic. Mare pentru cei vor să arate că sunt dintr-o lume la care mai mult aspiră.  Așa se explică mașinile brandului din trei litere care au câștigat străzile și sunt conduse de șoferi care nu au stofă pentru ele. Pentru că atunci când iei și afișezi un brand nu te transformi pe loc într-un educat, rafinat și cunoscător. Parcările sau trotuarele pline de mașini care depășesc în valoare locuințele proprietarilor arată că de multe ori ne lipsește echilibrul. Acea balanță în a fi true, autentici și ancorați la valori în care credem cu adevărat. Alegerile pe care le facem și afișăm trebuie să fie o prelungire naturală a persoanei noastre.

Aici cred că brandurile se pot implica mai mult în educarea consumatorilor și să-i ajute pe aspiranți să fie ancorați nu doar la un logo și un nume ci și la valorile pe care un brand caută să le transmită mai departe. Hainele nu schimbă un om. Valorile pe care acestea le transmit pot însă participa la transformarea lui.

În căutarea echilibrului realizăm că suntem norocoși cu ceea ce avem, cu gusturile din copilărie care veneau din bucătăria familiei, nu din linii industriale de producție, cu acele obiecte care prindeau valoare doar pentru că erau făurite de mâinile noastre sau purtau în ele sentimente, sudoare și timp din partea altora. Toate acestea nu au fost și nu sunt în cantități mari. Pentru că ceea ce este valoros trebuie apreciat atât cât este, trebuie dorit când nu este și protejat și celebrat când avem parte de el. Fie că este o formă de cultură sau o manifestare a luxului autentic printr-un obiect, miros, gust sau experiență. Iar pentru atunci când se întâmplă asta, trebuie să ne purtăm ca niște oameni demni de experiențele pe care le trăim.

Echilibrul Haute Culture e despre oameni care fac lucruri valoroase, dar care au și valori solide. E despre luxul autentic, care nu e opulent și nici ostentativ, ci doar concentrat în meșteșug, raritate și finețe. E despre oamenii care știu să aprecieze ceea ce au și învață să dăruiască și altora câte puțin din ei, din lecțiile pe care le-au învățat, din timpul lor și din ceea ce ar putea să ne facă lumea mai bună pentru toți.

FOTO: Cristian Șuțu

Total
0
Shares
simona panait e1703670281241

Simona Panait: În Galaxia tehnologiei

Chiar dacă este înconjurată zilnic de tehnologie atât la birou cât și acasă, Simona Panait, Marketing Manager la…

Lasă un răspuns

You May Also Like