Search Day Night
Search

Adina Vlad și arta machiajului de bună purtare

DSC00026
Total
0
Shares

Adina Vlad și-a transformat pasiunea pentru make-up în carieră în momentul în care a realizat prima copertă pentru Harper’s Bazaar. Recent, a lansat cartea „Machiaj de bună purtare”, unul dintre puținele titluri care te învață cum să te machiezi, nu să devii make-up artist.

Când a intrat, alături de Andi, fiul ei, pe ușa Mara Mura de la Ateneu, Adina Vlad mi-a amintit de Lorelei Gilmore din serialul cult al anilor 2000, „Gilmore Girls”. Era la fel de haioasă și solară ca ea.

La o ciocolată caldă cu bezea roz, Adina mi-a povestit cum, după vârsta de 30 de ani, a devenit pasionată de make-up. Până atunci avea o mică agenție de turism, nișată pe turismul de business, în Dorobanți. Îi plăcea tare mult ceea ce făcea, dar era o meserie solicitantă.

adina laugh

Astfel, acum 13 ani, într-o perioadă în care stătea în agenția goală, fiindcă România se confrunta cu o micuță criză, Adina a început să consume „pe repeat” conținut de beauty pe YouTube.

România nu era încă parteneriată cu YouTube la acea vreme, așa că nu exista content de make-up în limba română.

Treptat, a început să aplice tehnicile învățate pe propriul ten. I se părea util și, fiindcă nu mai era nimeni care să livreze asta în online, și-a zis că ar putea să pătrundă în universul digital cu trucuri de machiaj.

A pus bazele blogului „Adina nu știe tot”, iar la un an după ce a consumat, literalmente, toate videoclipurile despre machiaj din online-ul englezesc, și-a deschis propriul canal de YouTube.

La scurt timp a făcut o călătorie la Londra, la cel mai mare târg internațional de make-up. A achiziționat un bilet premium, pentru a participa la absolut toate conferințele. Atunci a văzut-o pe Dany Sanz, fondatoarea Make-up Forever, pe care o admira.

Ascultând tips & tricks-urile acestor profesioniști, mi s-a confirmat că am baza necesară să încep să practic această meserie.

Coperta Harper’s Bazaar

Inițial nu dorea să ia bani clientelor ei. Din fericire, încă avea agenția de turism care-i permitea să experimenteze, să se joace și să își fructifice pasiunea.

Prietenele ei au încurajat-o să își monetizeze talentul. Își făceau deseori programare la ea, pentru make-up, și insistau să o plătească. După un timp, Adina a făcut un pas important, a scris un articol pe blog în care și-a promovat serviciile.

coperta bazaar

Doi ani mai târziu, în primăvara lui 2013, a fost rugată de o prietenă să realizeze make-up corporate pentru ea și restul echipei din care făcea parte. La studio, în paralel, mai avea loc o ședință foto.

Nu pot să uit acel moment. O femeie superbă și impunătoare s-a apropiat de mine, iar eu am început să-i povestesc despre produsele pe care le aveam pe măsuța de machiaj din fața mea, i-am vorbit despre trenduri și i-am oferit câteva tips-uri. La final, fiindcă încă se mai purta pe atunci, i-am dat cartea mea de vizită.

Două luni mai târziu, Adina s-a trezit cu două apeluri ratate de la un număr necunoscut. Era doamna pe care o cunoscuse, editor de modă la Harper’s Bazaar, care-i propunea să lucreze pentru ei. Inițial a crezut că una din amicele sale îi făcea o glumă.

Mereu am visat să lucrez pentru Vogue ori Harper’s Bazaar. Fiindcă la noi nu era Vogue, atunci Harper’s Bazaar era tot ce conta pentru mine. Țin minte că am plâns, efectiv, de emoție și bucurie.

Și-a dat seama că nu trăiește într-un vis atunci când s-a dus la sediul lor de pe Calea Victoriei. A urcat până la ultimul etaj al clădirii și a intrat într-un open space încărcat de haine de la diverse case de modă mari. Din acel moment, toată traiectoria ei s-a schimbat. A devenit, oficial, un make-up artist profesionist.

Trusa unui make-up artist

A urmat o perioadă de campanii cu vedete, apariții la TV, proiecte mari, ba mai mult, a fost chiar make-up artist Rimmel London România. Dintre toate acestea, cel mai mult, Adina iubea momentul în care se așeza în fața camerei din intimitatea propriei locuințe și începea să povestească despre machiaj.

Mă foloseam și mă folosesc pe mine drept model fiindcă nu contează fizionomia. Fetele care mă urmăresc în online iau de la mine instrumentele și tehnicile de care au nevoie, pe care și le personalizează și le adaptează pe propriul chip. Adevărul este că frumusețea chiar vine din interior, machiajul doar te ajută puțin.

Când vine vorba de „trusa” ideală a unui make-up artist, Adina mi-a enumerat câteva lucruri care nu au voie să lipsească din ea. În primul rând, ucenicia. La fel ca în cazul altor meserii, make-up artiștii „fură”. La început, Adina a stat pe lângă Andra Manea, femeia care i-a devenit inspirație.

IMG 0012

Ea m-a învățat cum să mă port într-un studio. O vedeam cum se mișcă, cum vorbește și ce vorbește.

Mai mult, ai nevoie de disponibilitate de timp, dedicare și pasiune. Dacă vrei să fii bun în ceea ce faci este esențial să te transformi într-un soi de burete. Trebuie să absorbi tot ceea ce se poate de la profesioniștii din jur.

Apoi, urmează uneltele fizice de care un make-up artist are nevoie. E nevoie de o minimă investiție, mai ales dacă ești la început de drum. Din trusă nu trebuie să îți lipsească cinci ori șase pensule calitative, trei sau patru fonduri de ten în nuanțe și subtonuri diferite, pe care să le combini ulterior.

Multe colege de breaslă mi-au mărturisit cât de greu găsesc astăzi un asistent dedicat.

O carte este evergreen

Adina Vlad ajunsese la niște cifre mari pe Instagram, Facebook și YouTube. Din nefericire, recent, conturile i-au fost sparte. Atunci și-a pus întrebarea: „exist oare și în afara internetului?”

Mi se pare greșit să te confunzi cu un cont de Instagram și doar acolo să exiști. A trebuit să mă gândesc la o soluție. Mi-a venit ideea unei cărți, fiindcă acestea sunt pentru totdeauna.

DSC09794

Mai mult, pe piața românească sunt foarte puține titluri cu și despre machiaj, iar cele care există te învață mai mult cum să devii make-up artist, nu cum să te machiezi.

Așadar, Adina a început să lucreze la „Machiaj de bună purtare”, cartea ei de debut, un ghid simplificat de make-up. A îmbinat clasicul cu tehnologia. Pe lângă informațiile utile, în format scris, dar și pe lângă pozele colorate care exemplifică procesul, a adăugat QR coduri către conținutul pe care l-a făcut online.

Mi-am dorit ca această carte să arate ca o revistă glossy, fiindcă mi s-a făcut dor de ele. Așa că are pagini lucioase și poze calitative cu produsele. Până și coperta a fost gândită ca cea a unei reviste de modă.

IMG 3507

„Machiaj de bună purtare” îți explică, treptat, cât de importantă este îngrijirea tenului, cum să alegi corect fondul de ten, care, spre exemplu, trebuie testat pe mandibulă, nu pe mână, cum se îngrijesc buzele, care este diferența dintre un BB Cream și un CC Cream, cum se aplică blush-ul, cum se conturează fața și lista nu se oprește aici. Adina își dorește ca această carte să ajungă la toate femeile care au nevoie, atât la cele care au deja o bază, cât și la femeile care nu au nici cea mai vagă idee cum să înceapă un machiaj, dar care pot învăța cu ușurință asta din „Filosofiile Adinei”.

Total
0
Shares
dreamstime s 42338489

Porsche, cel mai valoros brand de lux din lume

Porsche rămâne cel mai valoros brand de lux din lume, cu o valoare estimată la 36,8 miliarde de…

Lasă un răspuns

You May Also Like