În urmă cu aproape cinci ani, Raluca Hăulică a fondat Alura, un brand de încălțăminte pentru femei care se impune prin simplitate, eleganță și, poate cel mai important, prin confort.
Când pășești în showroom-ul de la etajul unu al căldării de pe Constantin Mille numărul 18 ai sentimentul pregnant că te îndrepți către o experiență. Atmosfera este caldă, muzica din surdină sună familiar și ești primit cu un zâmbet cald și o cafea fierbinte. Prin ferestrele înalte intră lumina naturală care pune în evidență fiecare pereche de pantofi.
Acum cinci ani am pornit cu o misiune, aceea de a oferi femeilor din România pantofi cu toc confortabili.
Inițial, Raluca a distribuit alte branduri. Era nouă în domeniu și testa. Bineînțeles, nu își putea pune amprenta pe ceea ce vindea, dar simțea că a început să acopere nevoia care exista în piață. „Acum suntem în punctul în care tot ceea ce producem este confortabil, dar mai mult decât atât, lucrăm mult și la design. Alura este un brand tehnic, care analizează datele și, matematic, își dă seama care este cea mai bună soluție. În același timp, urmărim trendurile internaționale. În trecut, în România, moda ajungea cu întârziere, acum, cred, româncele se pot bucura de anumite modele în același timp cu restul Europei”, a zis ea privindu-mă în ochi.

După aproape cinci ani de viață, Alura a început să se definească ca un brand de încălțăminte care acordă o atenție deosebită asupra produselor minimaliste, care au accesorii subtile, dar rămân feminine, elegante și la modă.
Mai mult, ei se concentrează, spre deosebire de alte afaceri romanești, pe balerini.
Este o prăpastie între cine eram eu acum cinci ani, când am pornit Alura, și cine sunt astăzi. Ne-am maturizat în toată această perioadă. Atât eu, cât și brandul. Râd de fiecare dată când rețelele sociale îmi mai arată amintiri de la începutul călătoriei mele în acest domeniu, fiindcă văd diferențe până și în felul în care făceam pozele de produs. Totul era rudimentar. Acum avem colaborări cu influenceri precum Codrina Apostol, alături de care am realizat o colecție capsulă, dar și cu modele cu CV-uri stufoase. Mai mult, suntem pe platforme internaționale și pot spune chiar că avem fane înfocate.
De puțin timp, Alura a legat o colaborare și cu divizia de beauty al unui faimos brand de lux, care are un mic stand în showroom. Fiindcă publicul este același, Raluca a luat decizia să se asocieze cu un brand care activează pe o nișă conexă. Dorința a fost aceea de a-i face pe oameni să înțeleagă că pot descoperi produse de calitate pe mai multe verticale.
Când provocările nu te opresc
Atunci când privește la anul care a trecut, Raluca vede toate realizările, dar și provocările cu care s-a confruntat, din care a desprins lecții importante. Spre exemplu, deschiderea showroom-ului, în februarie 2024, nu a fost deloc ușoară.
„Investiția de timp, bani și eforturi din toate părțile a fost considerabilă. Cu toate că pare simplist, s-a muncit enorm la acest loc, iar în acel punct nu știam cum va fi primit”, a continuat Raluca după ce s-a ridicat cu eleganță de la birou și a deschis geamul.
Cea de-a doua provocare din 2024 au reprezentat-o stocurile. Alura este un brand sustenabil care nu își dorește să producă mai mult decât vinde, numai că cererea a fost mai mare decât s-au așteptat. Au vândut 8500 de perechi, atât B2B, cât și B2C.
B2B, pentru noi, este parteneriatul cu Fashion Days. La final de an ne-am dat seama că cele 8500 de perechi nu au fost suficiente. În 2025, pe lângă colecția de genți pe care o avem în lucru, dorim să mărim volume într-o manieră sustenabilă. Mai exact, nu vom renunța la sistemul de precomandă, dar vom produce din timp o cantitate ceva mai mare.
Deși showroom-ul a implicat o muncă și o investiție considerabilă, după aproape un an brandul culege în continuare roadele. Alura nu e un magazin, ci de un soi de oază pentru femeile care își doresc să se desprindă din cotidian și să își ofere puțin timp pentru ele însele.

Nu o dată s-a întâmplat ca unele doamne și domnișoare să vină cu poze cu ținuta la care trebuie să asorteze perechea ideală.
Din acest motiv am implementat sistemul de programări, fiindcă dorim ca fiecare femeie care ne trece pragul să se bucure de tot timpul de care au nevoie.
Mai mult decât atât, odată cu deschiderea showroom-ului, Alura a dat startul și evenimentelor care creează foarte mult conținut organic printre utilizatori, aducând mai multă vizibilitate și oportunități brandului.
„Cred că marketingul se va muta destul de mult în offline. Acest lucru se întâmplă deja în afară, deci cu siguranță și România va urma exemplul. Spre exemplu, conglomeratele de branduri de lux cumpără case vechi și mari special pentru evenimente în timp ce afacerile mici deschid tot felul de pop-up shop-uri cu scopul de a-și cunoaște, real, clienții”, a subliniat Raluca.
Colecție cu parfum de primăvară
În ziua în care am fost să-i iau interviu Ralucăi, în magazin, era în desfășurare ședința foto pentru noua colecție. Olga, modelul, se pregătea să mai pozeze o pereche, fotograful testa lumina, iar în dreapta lor erau aliniați zeci de perechi care te invitau să le probezi.
De fapt, în acest moment pregătim colecția de toamnă a anului 2025, dar cumva acum pozăm și promovăm colecția de primăvară.
De fiecare dată când pregătesc o nouă colecție, au în minte nu numai datele, ci și dorințele clientelor. Se naște astfel o listă amplă de „dorințe”, pe care o filtrează ulterior. Următorul pas în crearea unei colecții este discuția cu fabrica din Spania pentru a afla care sunt calapoadele pe care le au, dar și baza de producție.

În funcție de răspunsul lor și direcția de design Alura, încep să gândească modelele. De multe ori aleg să se axeze pe structuri, pe piele și materiale decât pe accesorii. În cazul în care sunt pantofi care necesită accesorii, acestea trebuie să fie de o calitate superioară pentru a nu îngreuna procesul de fabricație.
Acum suntem înnebunite după kitten heel. Dar și acest kitten heel poate să fie diferit. De exemplu, acum am descoperit un nou toc pe care îl vom folosi la foarte multe modele din colecția nouă. Acesta este foarte mic, dar în același timp este și sexy, și feminin, și îți conferă o altă ținută. Adevărul este că, indiferent ce s-ar zice, un toc îți schimbă alura, indiferent dacă este de trei sau de nouă centimetri.
Mostrele vin după o perioadă destul de lungă de timp. În mod normal se produc în mărimea 37, dar fiindcă este important ca Raluca să le probeze pe fiecare în parte, partenerii de la fabrică fac o excepție și le realizează pe mărimea 38.
După probă apar mici modificări și, uneori, sunt nevoiți să renunțe chiar la unele modele fiindcă nu se ridicau la standardele de confort pe care le-au impus.
Suntem exigenți. Abia după tura finală de modificări intră în producție. Între timp, noi facem ședințele foto, începem procesul de promovare și dăm start la precomenzi.
După ce colecția a prins viață, fiecare ajunge la clienta Alura, pe care Raluca o descrie ca o femeie de aproximativ 30 de ani, pasionată de modă, care își dorește să se îmbrace corect, care caută să-și definească stilul personal mai degrabă decât să urmeze trenduri.

Clienta Alura preferă brandurile mici, care oferă calitate, și privește fiecare achiziție vestimentară ca pe o investiție. De asemenea, are aspirații și ambiții mari, fie că lucrează în corporație ori este avocat, medic sau antreprenor.
Mă simt ca pe un podium de modă de fiecare dată când văd cât de sofisticate și elegante sunt femeile care ne calcă pragul.
Antreprenoriat în vremuri tulburi
Cu toate că Raluca a demarat Alura în plin an pandemic, simte că 2025 aduce multă incertitudine. Recent a discutat cu diverse antreprenoare care au ales să nu investească mai mult într-un site, în producție ori chiar într-un showroom tot din cauza faptului că viitorul nu este sigur.
Deși este conștientă că multe proiecte vor fi puse pe pauză în acest an, fiind o optimistă, Raluca alege să vadă oportunitatea în aceste situații de criză.
Este esențial să ne schimbăm perspectiva. Acum apar anumite goluri în piață de care poți profita. Cine își va asuma riscuri mai mari, dar care să fie bazate pe calcule și analize, va avea de câștigat. Antreprenorii trebuie să-și aleagă foarte bine canalele de distribuție și chiar îi încurajez și îndrum să apelez la platforme mai mari, la distribuitori care își asumă aceste costuri de marketing care dor atât de mult și, în același timp, să găsească canale organice de social media pe care să le poată exploata și explora.
Consumatorul este mult mai dispus să cheltuiască sume mai mari acum, cu condiția ca acel produs să fie calitativ și să livreze ce promite.

Industria de high luxury este în scădere, iar acest lucru este o oportunitate pentru cei care dețin afaceri de lux cu prețuri accesibile.
Cu o viziune optimistă asupra viitorului, brandul continuă să ofere experiențe unice și să se extindă, adresându-se unei clientele sofisticate, care consideră fiecare achiziție o investiție în propria imagine.
crowncellars.org idikotapekalongan.org situs slot gacor