Search Day Night
Search

„Chicago” revine în București

Chicago revine in Bucuresti 1
Total
0
Shares

Musicalul „Chicago”, unul dintre cele mai longevive spectacole de pe Broadway, a revenit în București, după 17 ani. Haute Culture a fost la premiera, de sâmbătă, de la Circul Metropolitan.

Spectacolul ajungea prima dată în București în 2005, la Teatrul Național București, în distribuție cu Aurelian Temișan, Monica Davidescu, Anca Țurcașiu și Maia Morgenstern. Am avut ocazia să-l văd atunci și din nou în 2024. Locul ales pentru desfășurare influențează categoric experiența, așa că este greu de comparat sala TNB cu cea de la circ. Dincolo de distribuție și de efortul de a aduce un muscial clasic în cea mai bună formă a lui în fața românilor, „Chicago” din 2024 are toate șansele să devină mai savuros pe măsură ce trece timpul. Dacă sâmbătă unele probleme tehnice au dat de furcă actorilor și au făcut pentru spectatori dificil de urmărit dialogul din „arenă”, deja a doua zi lucrurile au stat mai bine.

Musicalul „Chicago” este pregătit încă din luna ianuarie, iar pe 6 aprilie a ajuns în fața publicului. George Costin caută să aducă toată decadența și strălucirea anilor 20, într-un show bazat pe clasica poveste despre faimă, aparențe și trădare. Efortul tuturor celor implicați se simte, ceea ce este și bine și rău la un spectacol. Din păcate, nu a fost unul gândit 360 de grade, așa cum au fost dispuse locurile și nici avantajele de la Circul Metropolitan nu au fost luate în calcul, decât într-o mult prea mică măsură.

Acțiunea, plasată în mijlocul efervescenței anilor ’20, se concentrează pe Roxie Hart și Velma Kelly, două criminale care încearcă să manipuleze mass-media pentru a scăpa de închisoare. Roxie Hart, o tânără dansatoare de cabaret, își ucide amantul după ce acesta o părăsește. În închisoare, Roxie îi întâlnește pe Velma Kelly, Mama Morton și avocatul Billy Flynn. Protagoniștii vor lupta pentru atenția publicului și a presei, pentru faimă și libertate.

Orchestra se sincronizează excelent cu actorii, rolurile principale au parte de voci bune, iar spectacolul este o bună modalitate de relaxare și evadare într-o poveste din anii 20 care pare la fel de actuală și azi, în condițiile în care nu căutați să comparați musicalul de acum cu varianta de la TNB sau cele trăite în alte țări. Dacă veniți fără așteptări mari, veți pleca din sală după aproximativ 2,5 ore cu o doză de muzică bună, câteva replici memorabile și o poveste mereu actuală. În schimb, dacă sunteți obișnuiți cu musicaluri și spectacole complexe, ați putea să vă lăsați mintea copleșită de minusurile pe care încă le are „Chicago” la primele sale reprezentații din acest an. Dar în mod cert, „Chicago” este un spectacol care trebuie văzut măcar o dată în viață!

FOTO: ERIK ZOLLNER

Distribuția „Chicago” în 2024

  • Roxie Hart:  Ana Crețu / Cristina Danu
  • Velma Kelly: Mirela Zeța / Irina Bucescu
  • Mama Morton: Oana Pușcatu / Anca Florescu
  • Mary Sunshine: Ana Bianca Popescu / Theodor Andrei
  • Go-to-Hell Kitty: Flavia Mihășan / Daniela Ene
  • Mona: Teodora Crișan
  • Liz: Mia Ionescu
  • June: Mihaela Mardare
  • Annie: Iuliana Danciu
  • Unguroaica: Alexia Matei
  • Amos Hart: Alin Florea
  • Billy Flynn: Tudor Cucu-Dumitrescu
  • Judecătorul: Adrian Ban
  • Sergentul Fogarty: Visarion Udatu
  • Grefierul: Nicolae Chiriac
  • Fred Casely: Christian Har
  • Aaron: Tatian Gavrilă
  • Martin Harrison: Erik Bubui
  • Harry/Jurat: Luca Rusu

Orchestra Chicago:

  • Reed 1 – Eugen Duminică
  • Reed 2 – Eugen Mamot
  • Reed 3 – Cătălin Milea
  • Trompeta 1 – Silviu Mihai Groaza
  • Trompeta 2 – Iulia Elena Groaza
  • Trombon 1 – Ciprian Partenie
  • Trombon 2 – Adrian Cojocaru
  • Tuba – Marius Hoghi
  • Contrabas – Vlad Vedeș
  • Tobe și percuție – Robert Magheți
  • Chitară – Ciprian Pop
  • Pian 1 – Csibi Andreea
  • Pian 2 – Johnny Bica
  • Vioară – Cristian Balaș

Pregătire muzicală/Director Muzical – Csibi Andreea

Director Muzical – Vlad Vedeș

Asistentă de producție – Adriana Trașcă

Costumieră – Ionica Radu

Regizor Tehnic – Lucian Scutelnicu

Traducerea – George Costin & Andrei Huțuleac

Coregrafia – Cristina Danu & Flavia Mihășan

Scenografia – Irenne Costin

Total
0
Shares
DSC00026

Adina Vlad și arta machiajului de bună purtare

Adina Vlad și-a transformat pasiunea pentru make-up în carieră în momentul în care a realizat prima copertă pentru…

Lasă un răspuns

You May Also Like