Povestea de viață și de afaceri a Ioanei Șelner, creatoarea unui business de nunți pe plajă premiat internațional, NUNTAPEPLAJA.RO, dovedește că deciziile cele mai bune se iau cu inspirație și fler. Și că, uneori, e suficient să fii deștept și plin de curaj… timp de 5 minute.
Povestea Ioanei Șelner seamănă mai mult cu un film romantic decât cu o istorie de business.
Nu doar pentru că munca ei oficializează iubirea dintre oameni, ci și pentru că modul în care a ajuns aici urmează la milimetru rețeta unui film de Hollywood.
Mai ales începutul este pur cinematografic: în 2016, după o perioadă în care simțea că are nevoie de o schimbare în viața ei de om de comunicare în Timișoara, Ioana se afla, de una singură, pe un feribot în drum spre Thassos. Privind valurile, a avut un gând care a surprins-o și pe ea: „Eu o să mă mai întorc de multe ori aici”.
Gândul era absurd din cel puțin două motive: Ioana nu fusese niciodată în Thassos și habar nu avea dacă o să-i placă locul, iar convingerea ei fermă era că lumea e prea mare ca să mergi două ori în același loc.
A doua zi, într-o croazieră de apus de soare pe care și-o rezervase de la hotel, grecul care deținea businessul cu iahturi a încercat să intre în vorbă cu ea, deși tot ceea ce Ioana își dorea era puțină liniște.
Văzând că nu are succes, i-a spus doar atât: „Ești o femeie hotărâtă, știi ce vrei, ești și un pic afurisită. Noi doi o să facem business împreună”.
Ioana a bufnit în râs. Ce business putea face un PR din Timișoara cu un grec care închiriază iahturi?
Încă o zi mai târziu, pe o plajă în Thassos, se așeza cu șezlongul lângă un cuplu de români care tocmai aveau o conversație despre viitoarea lor nuntă.
„Ce frumos ar fi dacă ne-am căsători pe o plajă”, a exclamat fata, ca pentru sine. Ioana, care intrase în vorbă cu ei cu câteva minute în urmă, s-a trezit rostind cuvintele care aveau să-i schimbe viața: „Vrei o nuntă pe plajă? Ți-o fac eu!”.

„Nu știu cum și de unde a venit acest gând, dar m-am trezit spunându-i asta, cu toată convingerea”, se amuză ea. Cei doi tineri au început să râdă și au întrebat-o dacă se ocupă cu nunțile. Le-a zis că nu. Dacă se ocupă măcar cu organizarea de evenimente. A zis tot nu. ”Dar voi învăța și vă organizez eu nunta pe plajă”, a spus ea, hotărâtă.
Au făcut schimb de cărți de vizită, mai mult într-o doară, iar în aceeași seară Ioana și-a cumpărat domeniul Nuntapeplaja.ro.
După două săptămâni, s-a întors în Thassos, așa cum intuise pe feribot. A început să caute furnizori, localuri, concepte, să discute cu autoritățile, să semneze contracte și să înțeleagă mecanismele unei nunți în aer liber.
Primul furnizor a fost grecul de pe iaht. M-am dus la el și i-am zis: „Mă ții minte? Am venit să facem business împreună”.
Până în ziua de azi grecul a rămas furnizorul ei principal de iahturi, iar evoluția lucrurilor i-a surprins pe el și pe toți cei cu care Ioana a ajuns să lucreze în Grecia, cei mai mulți fiind bărbați greci tradiționaliști care nu credeau în puterea unei femei de a duce de una singură un business atât de mare: „Când spun că această afacere m-a găsit pe mine și nu invers, oamenii au impresia că e o figură de stil, dar e adevărul: chiar m-a găsit ideea, în acea seară pe plajă”.
Primii ei clienți au fost, tot ca într-un film de Hollywood, cuplul de români din Thassos, care a avut încredere oarbă într-o necunoscută întâlnită pe o plajă din Grecia.
Ioana își amintește cum, în seara nunții, mireasa a așteptat să treacă miezul nopții și le-a mărturisit nuntașilor: „Acum că a fost totul bine, putem să vă spunem adevărul: e prima nuntă pe care a organizat-o Ioana vreodată și nu știam cum o să iasă”.

De la acea nuntă providențială, Ioana a ajuns la o întreagă echipă, la peste 150 de evenimente pe an și peste
12 destinații exotice, de la toate insulele grecești până la Bora Bora, Mexic, Thailanda, Maldive sau Cuba.
De asemenea, chiar dacă nu sunt pe plajă, organizează și multe nunți la castelul Bran, în România.
Participă la cele mai importante congrese internaționale de wedding planners (experiențe care sunt și ele desprinse dintr-un film american cu J.Lo) și a primit, doar anul acesta, două premii internaționale importante – Upcoming Wedding Planner of the Year Bodrum 2024 și The World’s #1 Awards for Events & Experience Marketing.

Cu ani în urmă, când am cunoscut-o pe Ioana, mi-a spus că o definește ceva ce a citit demult într-o carte: că în viață nu câștigă cei mai deștepți sau talentați, câștigă cei care reușesc să fie deștepți timp de 5 minute.
Râde spunând că a avut câte un minut în mai multe momente cheie și i-au mai rămas încă 3 minute, fiindcă în business flerul face totul.
Lumea o întreabă adesea de planuri de business, iar ea răspunde invariabil: „Planul de business sunt eu! Pornesc cu bună credință și mă aștept ca și cei din jur să facă la fel”.

A învățat să fie încrezătoare și hotărâtă de la părinți, dar mai ales de la bunicii ei bănățeni.
Doi oameni simpli, autodidacți, care au învățat-o de mică „să fie o doamnă”, să nu-și irosească timpul cu cine nu merită și să ia deciziile care o fac pe ea fericită. Să trăiască viața așa cum îi place ei, nu cum vrea lumea.
De multe ori râde singură amintindu-și o parabolă pe care bunica i-o spunea în copilărie, atunci când visa la cai verzi pe pereți: „Era un om care visa la cal și căruță, dar el sărmanul n-avea decât o potcoavă”. Râde fiindcă exact așa se simte ea uneori, ca acel om care visează enorm, chiar dacă n-are decât potcoava sau, uneori, doar cuiul din acea potcoavă.
Dar viața i-a dovedit că poți ajunge la visurile tale chiar și pornind din nimic.

„Știi ce visam eu când eram mică?”, îmi spune Ioana, la final, în timp ce ne strângem lucrurile și ea se pregătește să plece la aeroport, înapoi spre Grecia, de unde face naveta lunar.
„Visam să fiu turist”, bufnește ea în râsul ei inconfundabil, în hohote. „Pornind de la o simplă potcoavă, cred că mi-a ieșit destul de bine.”

