Cum reușește Penhaligon’s, un producător de parfumuri cu o moștenire bogată, care are în ADN tradiționalismul tipic britanic și puternice asocieri cu casa regală, să rămână atractiv și în rândul generației Z
Istoria bogată, tradițiile, poveștile de dragoste, scandalurile, protocolul, de multe ori necunoscut celor mai mulți dintre noi, ori poate luxul asociat cu regalitatea, toate acestea au alimentat dintotdeauna o fascinație care plutește în continuare deasupra Casei Regale Britanice. Dovadă stau controversata carte de memorii a Prințului Harry, „Spare”, un volum care s-a bucurat de cea mai rapidă vânzare din toate timpurile, sau succesul înregistrat de filme precum „The Crown” sau mai recentul „Scoop”, o producție care are la bază un interviu acordat de Prințul Andrew postului de televiziune britanic BBC. O astfel de atracție o trezește și brandul Penhaligon’s, unul cu o puternică conexiune cu Casa Regală Britanică.
De-a lungul timpului, Penhaligon’s a primit mai multe mandate regale, iar în prezent are unul acordat chiar de Prințul de Wales în 1988. Mandatul regal este un simbol al artizanatului și al calităților excepționale pe care le primește un brand din partea membrilor Familiei Regale care achiziționează produsele acestora pentru o perioadă mai lungă de șapte ani. Companiile nu pot face cadou produsele lor Familiei Regale, iar ca să poată primi mandatul regal, aceștia trebuie să se numere printre clienții plătitori ai brandului. Mai mult, unul dintre parfumurile preferate ale Prințesei de Wales, Lady Diana, a fost „Bluebell”, produs de Penhaligon’s.
„Bluebell este un parfum frumos, citric, înnobilat de zambile și cuișoare. Parfumul amintește de zilele încețoșate dintr-o primăvară proaspătă și plină de rouă, fiind alegerea ideală pentru iubitorii de flori”, spune pentru Haute Culture Magazine by Biz Julia Koeppen, Global General Manager al Penhaligon’s.
În urmă cu câțiva ani, Regele Charles III, pe atunci încă Prinț de Wales, a creat, în colaborare cu parfumierii de la Penhaligon’s, „Highgrove Bouquet”, un parfum inspirat de mirosul teilor argintii, copaci care cresc în Grădinile Highgrove.
Mirosul teilor este unul foarte puternic, chiar surprinzător, iar înflorirea teilor este un eveniment anual important la Highgrove, fosta reședință a regelui Charles III și a reginei Camilla, de lângă Tetbury (Gloucestershire). Parfumul reușește să imite mirosul grădinilor, adesea descris ca „pământesc”, îmbogățit cu note florale de mimoză și tonuri verzi, și reușește să ofere o textură reconfortantă. Mai mult, lemnul de cedru îi conferă o dimensiune lemnoasă și durabilitate îndelungată, aducând un element în plus de rafinament. Highgrove Bouquet este un parfum minunat și o alegere excelentă chiar pentru această perioadă de timp, începutul verii.
Penhaligon’s este un brand lansat în anii 1860 de William Henry Penhaligon, un frizer din Cornwall care s-a mutat în Londra și a devenit în scurt timp parfumier al Reginei Victoria și bărbier al Casei Regale. În tot acest timp producătorul de parfumuri a reușit să parcurgă un drum exceptional, de la o parfumerie mică până pe culmile înaltei societăți. Toate produsele din portofoliul Penhaligon’s au un savior-faire distinct, britanic. Parfumurile Penhaligon’s celebrează simboluri naționale cu o mândrie fără margini: Trandafirul Tudor, emblema florală tradițională a Angliei, care își ia numele de la Casa Tudor, stejarul maiestuos sau „sărutul” de ienupăr al unui gustos gin tonic. Doamnele se pot aștepta să fie răsfățate cu vârtejuri de flori, fructe îmbibate în rom și vanilie dulce, în timp ce coloniile pentru bărbați de la Penhaligon’s scot în evidență acorduri amețitoare de vetiver, piele și caramel. Chiar și recipientele sunt inconfundabile, tipic britanice, cu etichetele de modă veche și capace cu note aurii, adesea în formă de animale sălbatice.
„În colecția noastră de peste 40 de parfumuri, este câte ceva de descoperit pentru fiecare nas și personalitate, indiferent de generație”, spune Julia Koeppen, Global General Manager al Penhaligon’s, care adaugă că parfumul său preferat, din portofoliul producătorului britanic este Endymion Concentre din colecția British Tales, un parfum de o eleganță clasică, potrivită pentru cel mai frumos dintre fiii lui Zeus. „Acesta este un parfum atemporal, care îmi sporește încrederea în forțele proprii. Mai am un alt favorit, un nou parfum pe care îl vom lansa în luna septembrie, care face parte tot din colecția British Tales, dar nu pot dezvălui prea multe încă, doar că va fi inspirat de toate lucrurile pline de farmec și va fi foarte elegant”
Julia Koeppen, Global General Manager al Penhaligon’s