În 2023, piața de ecommerce este definită de o serie de schimbări, printre care faptul că românii iau decizii de achiziție mai greu, însă cumpără mai des și mai mult online, segmentul de lux are vânzări spectaculoase, iar magazinele online își schimbă focusul pe promovarea produselor care aduc profit mai mare.
În acest an, piața de ecommerce va crește cu 20% față de anul anterior și față de perioada pandemiei, potrivit unei analize realizate de TRUDA, o platformă de identificare a produselor profitabile din magazine online.
Industria de ecommerce din România continuă să crească organic, având în vedere că românii și-au format obiceiul de a cumpără online, iar încrederea lor în plata cu cardul a crescut considerabil. Astfel, în contextul economic actual, estimările TRUDA arată că piața de ecommerce va cunoaște o creștere de 20% în acest an față de anul trecut și de 15% față de 2020, când pe fondul pandemiei mare parte din achizițiile din magazine fizice au fost făcute online.
Vânzările pentru produse de lux au crescut cu 50% în ecommerce-ul românesc în ultimul timp, ca urmare a interesului tot mai mare al românilor pentru a achiziționa astfel de produse din magazine online. Astfel, cele mai cumpărate produse din gama luxury sunt cele din categoriile îmbrăcăminte, încălțăminte, ceasuri și parfumuri, unde valoarea medie a comenzii este de 2.200 lei.
Inflația ridicată a schimbat considerabil comportamentul românilor atunci când cumpără online. Dacă înainte utilizatorii online aveau cinci interacțiuni cu un brand înainte de achiziționa un produs, acum sunt șapte puncte de interacțiune cu brandul în procesul de achiziție până la plasarea și confirmarea comenzii pentru produsele cu o valoare mai mică.
“Achiziția la impuls a scăzut atât din cauza inflației, cât și a faptului că multe din produsele cele mai căutate sunt disponibile pe mai multe website-uri. De aceea, în prezent, consumatorii români aleg mult mai atent de unde cumpără produse online și se documentează foarte mult despre produsul dorit și magazinul în cauză înainte de a plasa comanda. Pentru că acest comportament de achiziție va fi dominant în online, le recomand magazinelor online atât să aibă grijă de imaginea lor și să investească în îmbunătățirea experienței clienților și în fidelizarea lor, cât și să analizeze ce produse aduc vânzări și profit și să le promoveze pe acestea, ceea ce pot face prin tehnologia noastră, care îi ajută să vândă mai mult”, spune Cătălin Macovei, fondator TRUDA.
Foto: © Methaphum Thongbun | Dreamstime.com