Search Day Night
Search

Mariana Romanică: cum se schimbă oamenii prin stil și culoare

Mariana Romanica MASTERPIECE
Total
0
Shares

Mariana Romanică are peste zece ani de experiență în profesia de consultant de imagine. De curând, a pus bazele Masterpiece Image Consulting Academy, care include singurul curs de consultanță cromatică din România acreditat internațional de AICI & IASET.

Imediat după ce a absolvit cursurile la facultatea de Management Turistic și Comercial, Mariana Romanică se visa deja consultant de imagine. Tocmai ce participase la o ședință de consultanță în București, care o făcuse să se îndrăgostească de acest domeniu.

accesorii

În ciuda insistențelor părinților, pentru care următorul pas firesc după facultate era masterul în turism, Mariana a ales să plece în Milano pentru a studia tot ceea ce ținea de construirea unei identități stilistice.

Țin minte că i-am spus mamei că, indiferent dacă va alege să mă susțină sau nu, eu tot plec. Simțeam că acesta este visul meu.

De la modeling la consultant, o călătorie

În adolescență, Mariana a lucrat împreună cu mătușa ei, care este designer vestimentar. I-a fost model de mărime 0 și afișe uriașe cu ea au apărut în București. Totuși, nu cariera de model îi surâdea, cu toate că atunci a prins un gust pentru modă, design și stil.

Știa că are foarte mult de învățat înainte să devină consultant de imagine, așa că a început prin înscrierea la cursul de specializare din Milano, la UpToDate Fashion Academy.

Cursul din Milano a durat trei luni, timp în care, cinci zile pe săptămână, era prezentă la ore. De la nouă dimineața până la șase seara, Mariana învăța stiluri vestimentare, cromatică, etichetă, bussiness attire și tot ce ține de imagine.

Am avut șansa să învăț toate aspectele care intră sub umbrela consultanței de imagine, nu doar styling.

După curs, ar fi putut rămâne în Italia, având în vedere că jumătate din familia ei extinsă trăia acolo, dar nu și-a dorit să fie o străină care se străduiește să își croiască un drum în „țara lor”, ci să fie printre primele femei din România care să dezvolte consultanța de imagine „la ea acasă”.

Astfel, Mariana s-a întors în București, de unde viața ei s-a schimbat complet.

Studioul de stil din Piața Amzei

Într-un apartament cochet din Piața Amzei, Mariana a pus bazele primului atelier de consultanță de imagine, apoi și-a lansat blogul, care avea să devină singura platformă gratuită de educație estetică la acel moment. A început să scrie constant, știa că fără promovare și o imagine în online nu și-ar fi putut face brandul cunoscut.

Am fost copleșită de o responsabilitate uriașă. Singurele femei care ofereau astfel de servicii la acea vreme în România erau deja mature, aveau credibilitate, în timp ce eu abia ieșisem de pe băncile facultății. A fost o provocare să demonstrez că pot să-i învăț pe alții, deși sunt la început de drum.

Mai târziu, Mariana a început să lucreze cu un coach de dezvoltare personală care nu doar că i-a schimbat optica asupra vieții, ci și asupra afacerii abia înființate. A prins mai mult curaj și a început să performeze așa cum visa.

IMG 0725

Învățase de la un expert cum să scrie un articol SEO corect, care să atragă oamenii care aveau nevoie de serviciile oferite de Mariana în postura de consultant de imagine.

A fost interesant să lucrez partea de SEO, fiindcă potențialele mele cliente nu ar fi căutat pe Google „rochie negră”, ci „cum să mă îmbrac dacă am șolduri late”.

Mariana a tratat cu maximă seriozotate platforma de blogging. Își construise un program editorial strict, pe care-l urma cu religiozitate, chiar dacă avea un copil nou născut. În fiecare seară, imediat ce îl culca, se așeza la laptop și scria până pe la trei sau patru dimineața.

Pentru că oamenii nu erau încă familiarizați cu ideea de consultanță de imagine, Mariana a venit cu ideea de a organiza transformări de look gratuite. Ca să capete rapid atenție, a numit acest concept Make-up Thursday.

În fiecare joi, pe lângă femeile care pășeau pragul studioului, venea și fotograful profesionist cu care Mariana colabora, care surprindea transformarea. Pe lângă machiaj și păr, ea le oferea întâi serviciile de consultanță – adică analiza cromatică și identificarea formei corpului, apoi le îmbrăca în ținute corespunzătoare, care făceau diferența.

Pozele de before & after au avut un impact pozitiv. Faptul că femeile au văzut concret ceea ce pot să ofer le-a încurajat să apeleze la serviciile mele de consultanță de imagine.

Astăzi, Mariana investește foarte mult în comunicarea online, fiind prezentă pe mai toate platformele sociale, de la LinkedIn, la Instagram și până la TikTok. De trei ani colaborează cu un expert în comunicare digitală. Așa a învățat cât de importante sunt viralele de pe TikTok, dar și impactul sesiunilor de Falsh Makeover și giveaway-urilor lunare organizate pe contul de Instagram.

2 20230722 193033 0001

În fiecare lună își rezervă o zi în care filmează toate materialele și pregătește conținutul de care are nevoie în perioada următoare, după care le așază, le editează și le programează în funcție de zi, importanță și direcția pe care a stabilit-o.

Lucrând mult și în zona de online, am realizat că atunci când oferi mai multă informație, oamenii își dau seama că nu totul e „do-it-yourself” și au beneficii suplimentare apelând la un expert. Social Media este un instrument prin care le sunt alături mereu clienților.

Stilul personal și psihologia culorilor

Mariana Romanică lucrează cu o formulă științifică și în ceea ce privește identificarea stilului vestimentar. În urma unui test de personalitate, se evidențiază o esență de stil dominantă, dintre cele șapte existente: natural sau sporty, clasic sau tradițional, feminin sau romantic, elegant sau chic, creativ sau original, alluring sau sexy și cel dramatic sau striking.

În general sunt folosite două denumiri pentru țările în care cuvinte precum „sexy” sunt interzise, cum ar fi țările musulmane.

Dacă ar fi să își descrie stilul personal, Mariana spune că în timpul liber alege stilul natural și creativ, dar pe plan perofesional își construiește imaginea cu ajutorul stilului elegant și striking. În ziua în care i-am luat interviul purta o bluză magenta cu un sacou alb și ochelari de vedere cu rame albe supradimensionate.

Conferinta Masterpiece 123 of 289

Recent a descoperit că o reprezintă albul, culoarea purității, odată ce a devenit profesor în USA, unde predă cursuri de consultanță de imagine.

Eu cred că toate culorile trăiesc într-un univers paralel în care am avut ocazia să pătrund și eu.

Culorile sunt deosebit de importante, mi-a mărturisit Mariana. De la culorile noastre, ale celor din jur până la culorile pe care le alegem, acestea ne inspiră, ne călăuzesc și, uneori, ne marchează profund.

styling forma corpului

Toate culorile pe care alegem să le purtăm schimbă nu doar felul în care suntem percepuți, ci și felul în care noi ne percepem.

Atât prezența cât și absența culorilor spune mai multe decât putem realiza. Imaginează-ți cum ar arăta un apus superb, doar că în alb și negru. Există putere într-o imagine plină de culoare, emoție. Atunci când privești însă, o imagine lipsită de culoare, ea lasă loc mai mult pentru introspecție.

Garderoba Capsulă® și meseria de consultant de imagine

Pentru Mariana, „Garderoba Capsulă”® este un vis împlinit. A auzit de acest concept care a luat naștere în 1970 la specializarea realizată acum 12 ani, în Milano. I-a plăcut atât de mult conceptul încât chiar atunci a decis că într-o zi va avea propria linie vestimentară, construită exact pe această formulă.

Opt ani mai târziu, după o specializare națională în design, croitorie și tipar, Mariana a lansat brandul de haine care poartă chiar numele conceptului: Garderoba Capuslă, 13 piese din care poți realiza peste 70 de ținute.

Garderoba capsula 13 PIESE 70 TINUTE 1

Când vine vorba de felul în care te îmbraci, femeile se împart în două categorii: cele care pun accent pe detalii și acordă mai mult timp ritualului pregătirii pentru o nouă zi sau pentru un eveniment și femeile care vor să își eficientizeze timpul, să se îmbrace mai rapid și să nu aibă dulapul sau dressing-ul încărcat de haine.

Cred că această „garderobă capsulă” satisface ambele categorii, fiindcă – prin doar treisprezece piese vestimentare alese special în funcție de ceea ce i se potrivește clientei – acesta poate să construiască peste șaptezeci de ținute care să nu semene între ele.

Selecția celor treisprezece piese se realizează în funcție de tipologia cromatică (culorile care se potrivesc fiecărei persoane) și o paletă anume de culori, stilul preferat și în funcție de forma corpului (cu croiuri dedicate pentru clepsidră, pară, triunghi inversat și dreptunghi).

Astfel, poți pleca oriunde în aceasta lume cu un bagaj în care să nu ai mai mult de treisprezece piese vestimentare, fără să îți mai pui întrebarea „Și, eu cu ce să mă mai îmbrac astăzi?”.

20210919 120207

Mai mult, pentru Mariana, meseria de consultant de imagine este fundamentul, iar Garderoba Capsulă® este o soluție concretă la nevoile clientelor ei. Femei care au devenit mame de puțin timp și, după o pauză lungă, se întorc la job. Femei ajunse la maturitate, care poate lucrează în corporație – în special în domeniul IT și nu au avut ocazia să experimenteze prea mult din punct de vedere al stilului personal. Și, în final, dar nu în cele din urmă, și antreprenoare, a căror stil personal este în directă legătură cu brandul personal.

Fiecare ședință de consultanță de imagine este diferită, fiindcă, cu toate că mă adresez către categorii de clienți diferiți, fiecare persoană pe care am întâlnit-o are nevoi specifice.

Primul pas în consultanța de imagine este identificarea ADN-ului stilistic, care este format din culoare, formă și stil. Acest proces se poate întinde pe mai multe săptămâni, dar poate dura și doar câteva ore – în  funcție de ritmul clientului și iminența unor schimbări, proiecte sau evenimente care urmează în viața acestuia. 

Mariana mi-a mărturisit că la varianta rapidă apelează în general antreprenorii sau liberii profesioniști care au o ședință foto deja programată, își lansează un website sau participă la un eveniment. În cazul femeilor care își doresc să se descopere, acestea aleg o perioadă mai lungă, fiindcă prima dată asimilează informațiile, apoi le implementează treptat.

Procesul de consultanță în sine se desfășoară în ritmul fiecărui client. Cel mai important este să obținem rezultatele, iar aici „rapid” nu este egal cu performanța.

Academia de consultanță de imagine și lipsa acestei meserii în România

Când se gândește la Masterpiece Image Consulting Academy, academia de consultanță de imagine pe care a fondat-o, Mariana simte un gust dulce-amărui. În România, meseria de consultant de imagine sau de stilist nu există din punct de vedere legal. Acest lucru este o piedică atât pentru persoanele care activează în acest domeniu, dar și pentru cei care doresc să transmită meseria mai departe.

Mariana Romanica Masterpiece Academy

Din acest motiv, Mariana a știut de la început că în lipsa unei posibilități de a oferi viitorilor specialiști o diplomă acreditată național, singura opțiune era să le ofere o diplomă acreditată internațional.  Pe aceasta a făcut-o posibilă prin asocierea cu institutul la care era deja profesor, singurul institut din SUA acreditat atât de AICI (Asociația Internațională a Consultanților de Imagine) cât și de IACET (Acreditoti Internaționali pentru Educație și Formare Continuă).

Până în prezent, din Masterpiece Image Consulting Academy s-au născut 11 consultanți de imagine specilizați în cromatică, cu diplome acreditate internațional, fiind singurul institut din întreaga Europa de Est care oferă această certificare.

Acest proiect a prins contur în 2023. Una dintre cele mai mari dorințe ale Marianei este să formeze specialiști 360, specialiști care să știe cum să abordeze atât partea vestimentară (culori, croiuri, stiluri), cât și cea estetică (make-up, hairstyle, coduită) sau cea profesională (branding personal, etichetă, protocol) atunci când lucrează cu un client și, mai mult decât atât, să învețe importanța obiectivității în această meserie.

Un consultat de imagine nu trebuie să își impună stilul personal, gusturile sau tendințele modei asupra unui client. Rolul academiei a fost să ducă obiectivitatea în soluții stilistice eficiente pentru nevoile clientului la rang de performanță.

Pentru 2024, Mariana lucrează la a obține un cod COR pentru meseria de consultant de imagine.

VideoCapture 20230826 112227

Mai mult, fiindcă din 2012, de când a intrat în acest domeniu, și-a realizat pe rând toate visurile din punct de vedere profesional, anul acesta dorește să lase tot ceea ce a construit să se așeze. Se focusează pe a-și extinde echipa cu profesioniști din fiecare domeniu conex, fie că ne referim la make-up, hairstyle, design vestimentar, design de interior, fotografie, design floral, organizator de evenimente sau web design.

În România sunt emisiuni de stil în prime-time la televizor, dar nu există meseria de Stilist, oficial, în COR. Ne-am obișnuit cu aceste anomalii și obișnuim să ne amuzăm pe seama lor, dar sunt mii de specialiști – oameni talentați și pasionați, unii dintre ei geniali, care nu au unde crește, nu au unde evolua aici. Ajung să renunțe sau sau să plece. Reversul medaliei: o meserie nereglementată lasă loc diletanților, celor care se auto-intitulează după ce au citit câteva articole online. Ei discretitează specialiștii, știința, anii noștri de studiu și aduc prejudicii clienților.

Îmi doresc să schimb situația pentru ambele fațete ale monedei, iar moștenirea pe care o las în Consultanța de Imagine să fie chiar piatra de temelie pusă în oficializarea acestei meserii.

Total
0
Shares
INEOS Fusilier

Noul INEOS Fusilier: Un 4×4 autentic, dar cu inimă electrică

INEOS Fusilier marchează o premieră pentru industria auto, fiind un 4×4 autentic, oferit cu 2 variante de propulsie:…

Lasă un răspuns

You May Also Like