Search Day Night
Search

Luxul vechi pentru generațiile noi

Ruxandra Micsunescu Line Agency
Total
0
Shares

Se spune că prima generație face banii, a doua îi înmulțește și a treia îi risipește. Cum definim luxul pentru viitoarele generații într-un mod sustenabil? 

Mi-am petrecut anii de studenție și încă 3 în plus locuind, studiind și lucrând in Elvetia, Franța și Anglia. Pe cât de multe ori am admirat obiceiurile și educația celor crescuți în familii cu tradiție, pe atât de multe ori am auzit termenul de “nouveau riche“.  

Dacă în tinerețe îl luam ca pe un afront personal și îl percepeam ca pe o insultă, acum găsesc în el o sursă de mândrie. O realitate pe care o apreciez și de care sunt mândră, mai ales că acum sunt o mamă din a doua generație de “nouveau riche“, care încearcă să își educe cât mai bine fiica ce, la rândul ei, cel mai probabil nu va scăpa de această eitchetă. Nu pentru că nu va fi bine educată, nu pentru că nu va avea acces la călătorii frumoase sau bunuri de calitate. Pentru că părinții mei, eu însămi, fiica mea și cu siguranță și cei ce ne vor urma, vom fi primele generații care da, prin definiție, suntem încă tineri și noi atunci când vine vorba despre ce înseamnă luxul adevărat. Învățăm și vom continua să învățăm generație de la generație, fiecare prin prisma experiențelor celor care ne precedează. 

Mama a văzut prima portocală atunci când avea 10 ani. Eu, la 10 ani plângeam pentru că mă forța să gust fructe de mare. Pentru fiica mea, acestea sunt o normalitate. Mama mea lua rata ca să își vadă părinții în vacanțele de la liceul pedagogic. Eu luam avionul din Elveția. Fiica mea, nu, nu va lua avionul privat. Pentru că a fi un ”nouveau riche“ în sensul mândru și demn al cuvântului nu înseamnă să oferi din ce în ce mai mult din generație în generație. Înseamnă să investești în următoarea generație și să îi ajuți să înțeleagă că banii nu s-au făcut și nu se vor face ușor.  

Se spune că prima generație face banii, a doua îi înmulțește și a treia îi risipește. Așadar, cum ne asigurăm că următoarele generații vor continua să înmulțească averile pe care noi le-am primit și continuăm să le oferim copiiilor noștri? Prin a-i învăța că averea nu se limitează la mașini și haine de lux, ci la educație, experiențe, cultură și bunuri ce transcend generații.  

Cea mai de preț investiție în viitorul unei generații, indiferent de puterea financiară, este educația. O educație bună, de acasă dar și de pe băncile instituțiilor de învățământ, este cea mai bună cale prin care putem pregăti viitoarele generații pentru viitor. Dacă le putem oferi acces la instituții prestigioase internaționale, atunci acestea devin un lux și o investiție pe termen lung – pentru că astfel de oportunități nu oferă acces doar la o educație financiară foarte bună, dar și o expunere la comunități diversificate din punct de vedere cultural și care, în plan profesional, deschid oportunități de networking excepționale.   

Atunci când investim în educație, investim în același timp în cultură. Ca și popor trebuie să învățăm să fim mai blânzi cu noi înșine – nu putem să ne așteptăm să putem aprecia și cunoaște arta așa cum o fac cei din familiile cu tradiție, având în vedere că acum câteva zeci de ani întreaga artă și cultură din România era monopolizată de Cântarea României. Astfel, un alt lux în care putem investi devine cunoașterea și înțelegerea artei dar și a ceea ce presupune investiția în ea.  

Atunci când vorbim de investiția în bunuri de lux, familiile cu tradiție investesc în bunuri ce pot fi lăsate ca moștenire – pentru că doar astfel de bunuri pot fi considerate investiții, și nu splurges de moment. Momentul în care încalți ultimul model de pantofi Balenciaga este momentul în care valoarea lor scade, pe când valoarea unui Chanel va crește, daca va fi tratat ca atare – ca o investiție în tine dar și pe termen lung. La fel putem fi tentați să investim în multe bijuterii ultimul model cu pietre mici, însă un singur inel cu o piatră mai mare reprezintă o investiție nu doar prin prisma valorii pietrei dar și pentru că aceasta va putea dăinui peste generații și va putea fi oricând remontantă pe un model curent de bijuterie.  

Nu în ultimul rând, din punctul meu de vedere, luxul suprem sunt experiențele și amintirile cu care rămânem în urma lor. Într-o societate în care social media ne îndeamnă la o cultură de tip show-off, adevăratele nestemate sunt experiențele în care investim pentru noi și pentru cei apropiați nouă, fie că vorbim de o cină sau o vacanță memorabilă sau comfortul casei noastre. Astfel, arta de a investi corect, pe termen lung și de a rămâne umili, sunt, probabil, unele dintre cele mai importante lecții pe care le putem învăța atât noi cât și generațiile de nouveau riche ce ne vor urma. 

Total
0
Shares
David Popovici Omega1

David Popovici, noul ambasador OMEGA

David Popovici devine noul ambsador al brandului OMEGA, alături de înotătorul francez Léon Marchand. Unul dintre cei mai…

Lasă un răspuns

You May Also Like