Corina Boboc este scenograf și designer, semnează costume pentru teatrele din București și din țară, iar vocația pentru design vestimentar se transpune în brandul care-i concentrează stilul: Boboc Shop.
În timpul doctoratului, un profesor i-a spus Corinei că este următoarea Doina Levintza.
Nu avea nicio idee că, în urmă cu zece ani, pe când Corina era în cel de-al doilea an de facultate, ea chiar lucrase alături de celebra creatoare de modă.

Actorul Lari Giorgescu, iubitul ei de atunci, devenit ulterior soț, a fost cel care a încurajat-o inițial să intre în vorbă cu Doina Levintza. Aproape imediat, aceasta a acceptat-o pe Corina ca asistentă și a chemat-o acasă, într-o locuință care „arăta ca un muzeu”.
Cred că m-a testat să vadă cât de mult îmi doresc să lucrez alături de ea, fiindcă m-a lăsat să aștept trei ore. S-a scuzat că are de terminat niște treburi, iar eu nu m-am mișcat de pe acea canapea.
Ulterior, au fascinat-o calitățile incredibile de pedagog ale Doinei Levintza, care știa exact cum să ofere încredere oamenilor cu care lucra:
„Cred că aceasta este cea mai importantă lecție pe care am învățat-o de la ea, anume să îi las pe cei mai tineri să învețe meserie pe propria piele”, a spus Corina în timp ce mă privea cu ochii ei mari și verzi. „Așa acționez acum inclusiv în relația cu studenții și cursanții mei”.
Pentru Corina, Doina Levintza este și va rămâne mereu o artistă în adevăratul sens al cuvântului.
Eu nu cred că sunt o artistă. Am această latură creativă, dar nu vreau să pierd controlul. Sunt rațională și pragmatică, cu toate că activitatea mea are în centru creația.
Faptul că este o fire practică o ajută pe Corina să mențină cu succes afacerea Boboc Shop, care s-a născut la scurt timp după ce a absolvit Universitatea de Arte București, secția Modă-Design Vestimentar.
Când pasiunea devine business
Corina este scenograf, dar pașii către brandul de haine i-a făcut firesc. După ce a creat colecția Raya, pentru proiectul de licență, a început să primească primele „comenzi”. Cererea nu era mare, dar a simțit că poate face diferența în piață.
A început să lucreze cu o croitoreasă și, în 2016-2017, a lansat colecția toamnă-iarnă Nerya, care a fost urmată de colecția de primăvară-vară Celebrate Love, de Shea și Jellyfish on Pluto în 2018, iar în 2019 de Heartbeat.

Dintre toate piesele create sub umbrela Boboc Shop, Corina iubește gecile reversibile care au avut un succes uriaș și la public. De asemenea, îi plac mult și halatele realizate din materiale produse 100% în România.
În momentul de față nu mai creăm noi colecții, fiindcă nu ne mai permite timpul. Lucrăm mult pe comenzi, mai ales în lunile reci, perioada în care multe ateliere se închid. De exemplu, avem două colaborări importante, una cu o companie farma pentru care facem design-ul unor halate de medici, iar a doua este cu Recorder. Ei au un magazin online unde fanii pot găsi tricouri și hanorace „by Corina Boboc”.
În pandemie, Corina s-a asociat cu Mirela Colan, care deținea deja un atelier în Târgoviște. Cu sprijinul unor fonduri, au reușit să se dezvolte, ajungând astăzi să administreze două locații, două ateliere și două magazine. Această colaborare a fost esențială, deoarece, lucrând împreună, au reușit să depășească mai ușor provocările și să construiască un business solid.
„Toată lumea închidea afaceri în acea perioadă, iar noi deschideam. În viață totul este greu, important este să ai libertatea să alegi greul pe care vrei să-l duci”.
Creionul, instrumentul de scenograf și designer
Dacă designul vestimentar a adus-o de câteva ori în pragul renunțării, în urma unor interacțiuni mai puțin fericite cu unii clienți, scenografia a adus mereu bucurie în viața Corinei.
Scenografia și designul vestimentar sunt două domenii artistice strâns legate, dar cu roluri distincte în procesul creativ. Ambele implică o combinație de viziune estetică și cunoștințe tehnice, însă fiecare are particularitățile ei.
Spre exemplu, scenografia se ocupă cu crearea spațiului vizual al unui spectacol, fie că este vorba despre teatru, film sau evenimente artistice. Un scenograf trebuie să conceapă decoruri, să creeze o atmosferă coerentă și să asigure o armonie vizuală între spațiu, lumini și costume. Pe de altă parte, designul vestimentar se concentrează pe conceperea și realizarea hainelor.
Atât scenografii, cât și designerii vestimentari trebuie să fie buni desenatori, să știe să își exprime ideile vizual și să transpună concepte abstracte în realitate. Ambele meserii necesită o bună cunoaștere a materialelor, texturilor și culorilor, pentru a putea lua decizii estetice și practice corecte.
Un alt punct comun este capacitatea de a colabora cu echipe extinse. Scenografii lucrează cu regizori, echipe tehnice și constructori de decoruri, în timp ce designerii vestimentari colaborează cu croitori, stiliști și actori sau modele. Ambele meserii necesită flexibilitate și adaptabilitate, deoarece procesul creativ este adesea influențat de constrângeri tehnice și bugetare.

În timp ce scenografii trebuie să aibă cunoștințe solide de arhitectură, perspectivă și iluminare, designerii trebuie să fie familiarizați cu tehnicile de croitorie, tiparele și finisajele. De multe ori, nici scenografii și nici designerii vestimentari nu au o pregătire practică detaliată în fabricarea efectivă a obiectelor pe care le proiectează. Acest lucru poate deveni un obstacol în colaborarea cu echipele tehnice, care sunt responsabile de execuția propriu-zisă a costumelor și decorurilor.
În trecut, educația artistică punea un accent mai mare pe partea tehnică, iar astăzi s-a mutat spre creativitate, uneori în detrimentul înțelegerii procesului de execuție. Ideal ar fi ca formarea profesională să includă și aspectele practice ale meseriei, astfel încât scenografii și designerii vestimentari să poată comunica mai eficient cu echipele de producție.
O lună în pielea unui scenograf
Pentru un scenograf, pregătirea unui spectacol durează aproximativ o lună. Procesul începe cu o întâlnire cu regizorul, căruia îi împărtășește viziunea artistică asupra spectacolului. Uneori, regizorul are deja o direcție clară, alteori scenograful îl ajută să o contureze prin propuneri vizuale.
Înainte de a realiza schițe, scenograful strânge referințe și documentație, lucrând pe moodboard-uri pentru a stabili o estetică generală.
După ce regizorul aprobă direcția, urmează realizarea primelor schițe, care sunt revizuite și ajustate înainte de a fi prezentate echipei teatrale.
Ulterior, proiectul este discutat cu directorul teatrului, cu actorii și cu echipa tehnică. Feedback-ul primit poate duce la modificări înainte de a intra în etapa de producție, iar în funcție de resursele teatrului, decorurile și costumele sunt realizate fie în ateliere proprii, fie prin colaborări externe.
Scenograful monitorizează constant evoluția lucrărilor, verifică materialele, participă la probe și face ajustări acolo unde este necesar.
Cu aproximativ o săptămână înainte de premieră, decorurile sunt montate pe scenă, iar costumele sunt testate în condiții reale de spectacol. În ciuda planificării riguroase, există mereu ajustări de ultim moment.
Dintre toate proiectele pe care le-a realizat ca scenograf, Corina are aproape de suflet două: „Incognito”, de la Teatrul Național București, în regia lui Zsuzsánna Kovács și „Palace Escape”, în regia Andreei Gavriliu, de la Teatrul Godot, unde a lucrat cu 17 studenți extrem de pasionați.

Un început de an marcat de evoluție
În prezent, agenda Corinei este plină de proiecte aparte, de la colaborări cu Teatrul de Balet din Sibiu și Teatrul Mic din București până la un spectacol realizat împreună cu studenții de la facultate. În paralel, atelierul Boboc Shop lucrează la o comandă amplă pentru un client.
Pe lângă aceste proiecte, urmează și o schimbare importantă – mutarea showroom-ului într-o nouă locație, în apropiere de Piața Victoriei. Aceasta implică un proces complex de renovare, care va dura până la sfârșitul lunii martie.
Abia prin aprilie, lucrurile se vor mai relaxa, dar Corina nu va duce lipsă de activități nici atunci, fiindcă va fi implicată într-un nou proiect artistic, alături de alți trei designeri. Acesta pre supune realizarea unor ținute speciale pentru un concept inovator. Inițiativa va culmina cu o lansare într-o galerie de artă.
situs slot gacor live draw sangkarbet crowncellars.org idikotapekalongan.org situs slot gacorUneori mă las prinsă în acest val de evenimente și uit că iubesc tot ceea ce fac. Ar trebui să-mi reamintesc mai des acest lucru.