Cum numărul celor care au achiziționat un animal de companie în perioada de pandemie a crescut exponențial, cei mai buni prieteni ai omului ajung tot mai mult sub lumina reflectoarelor brandurilor din industria luxului care se întrec în lansări de produse și accesorii destinate exclusiv blănoșilor
În limba română, expresia „viață de câine” este folosită pentru a descrie un trai greu, plin de dificultăți. Însă nu mai este un secret pentru nimeni că cei mai buni prieteni ai omului nu mai sunt hrăniți de mult cu oase sau ținuți în lanț, într-un coteț. Ba chiar pentru cei mai răsfățați dintre aceștia chiar „umblă câinii cu covrigi în coadă”.
Ca să treacă mai ușor peste emoțiile puternice din pandemie, nu pentru puțini sinonimă cu singurătatea, iubitorii de animale din toate colțurile lumii au adoptat un prieten necuvântător pe care l-au răsfățat inclusiv cu produse de lux. O arată un studiu internațional, realizat de MoneySuperMarket care a scos la iveală că stăpânii investesc în produse de lux pentru prietenii cu blană în medie 600 de euro. O concluzie mai interesantă a sondajului este că 7 din 10 iubitori de animale ar fi dispuși să investească mai mult în produse de lux pentru câini și pisici, chiar o sumă mai mare decât alocă pentru ei înșiși. Iar marile case de modă nu au stat prea mult pe gânduri și și-au pus designerii la lucru care au creionat și au lansat colecții elegante și exclusiviste pentru animalele de companie. Una dintre dintre cele mai populare colecții a fost lansată de Louis Vuitton care a produs o gamă de genți pentru transportul câinilor, zgărzi exclusiviste sau pătrui pufoase.

Casa de modă italiană, Prada oferă, de asemenea, o plajă largă de accesorii destinate animalelor de companie. Printre cele mai apreciate de stăpânii micuților „diavoli care se îmbracă de la Prada” se numără o zgardă din satin, împodobită cu cristale, sau haine pentru ploaie cu glugă din nailon, unul dintre materialele consacrate ale casei de modă italiene. În 2021, ca parte dintr-o colecție pentru amenajarea locuinței, casa de modă Versace a lansat o linie de pătuțuri din pluș cu accente Barocco, care amintea de iconicele halate de baie Versace. Tot brandul are o colecție de lese și zgărzi cu medalion auriu cu Medusa, celebrul logo al Versace. Anul acesta, casa de modă franceză Hermés și-a completat portofoliul cu două produse de lux destinate iubitorilor de animale: un „coteț” portabil din cavalete, inspirat de concursurile de echitație și o geantă reinventată, din pânză, pentru transportul câinilor.

Și brandul american de lux Pagerie a lansat de curând prima sa colecție, „Sahara” din care face parte o lesă cu zgardă din piele, tratată similar celebrelor genți Birkin ale Hermés. Toate piesele din colecția Pagerie, prima casă de modă de lux destinată exclusiv animalelor de companie sunt realizate manual din piele produsă în Franța și oțel inoxidabil de calitate marină, utilizat în mod normal la producția de iahturi.
Foto: © Neonshot | Dreamstime.com